Wat denkt jouw vrouwelijke klant echt?

Ontdek de magie van het begrip voor je klant.

Page content

article content

Verkopen zonder te verkopen…bestaat dat echt?

In deze wereld van online marketing geweld, is het eigenlijke verkopen een beetje op de achtergrond geraakt. Nog steeds is het een systeem. Nog steeds is het de moeite waard om achter je computer vandaan te komen en je beste contacten op te zoeken. Het is ook een definitie-kwestie. Voor mij is marketing het vinden van geinteresseerden, leads of prospects. of ervoor zorgen dat mogelijke klanten jou kunnen vinden. Verkoop is voor mij het proces waarbij een mogelijke klant ook daadwerkelijk je klant wordt.

Verkoop jij echt online?

Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik ben een beetje overvoerd met informatie. Iedereen die daar voor mij schifting in aanbrengt en die schrijft of deelt wat ik wil lezen, is mijn held. Vaak zijn het mensen die het pad belopen zoals ik het wil belopen. Echter: Ze bellen me nooit als ze een challenge gaan doen of als ze een zaal nog niet vol genoeg hebben. Hoe zou het zijn als ze echte tracking hadden losgelaten op mijn leesgedrag? En als ze echte opvolging zouden doen, als ik mijn commentaar bij hun blog of Facebook bericht achterlaat? Dan hadden ze me ‘gehad’ en had ik bij ze gekocht.

Hoe kom ik tot een systeem waarbij mensen mij als vanzelf klanten doorsturen?

Hoe moeilijk is het om met jezelf af te spreken:

  1. Deze week bel ik 10 mensen die de interactie met mij hebben gezocht. Die mijn bericht leuk vonden. Die op mijn Linked In profiel keken. Die naar mijn webinar kwamen. En dan bel ik ze en zeg: dankjewel voor je belangstelling, is er iets wat ik voor je kan betekenen? Ken je toevallig iemand die op dit moment gebruik zou willen maken van mijn diensten?
  2. Deze week vraag ik 5 mensen om een testimonial voor een  evenement of sessie die ze van me hebben bijgewoond.

Mensen kopen van mensen en willen horen dat mensen die zij vertrouwen tevreden waren.

Weet je: marketingactiviteiten plegen en wachten tot klanten je online een order sturen is voor mij eigenlijk zoiets als: ‘ik wil geen verbinding met je. Ik wil je op afstand houden.’ Terwijl mensen juist zaken doen met mensen. Als ik voor mezelf spreek: ik heb juist de behoefte heb om de mens achter de klant te ont-moeten. En de meeste van mijn klanten voelen hetzelfde.

Marketing zonder verkoop is kansloos

Voor mij is het heel duidelijk. Als je marketing pleegt zonder daadwerkelijk in contact te treden met de mensen aan wie je waarde biedt, laat je kansen liggen. Sterker nog, maak je jezelf ongeloofwaardig. Je maakt jezelf als persoon en als bedrijf onzichtbaar. En hoe moet je klant dan weten wie jij bent en welk probleem jij kunt oplossen? Dat je woorden daadwerkelijk je gedrag weerspiegelen?

Verkopen is niets anders dan mensen helpen. Mensen een goed gevoel geven. Wil je mensen helpen en ze een goed gevoel geven? Verkoop ze jouw product of dienst!

Marketing was altijd al het vak waarvan het effect redelijk ‘onmeetbaar’ was. Maar als je achter je computer vandaan komt en je klant of prospect tegemoet treedt, weet ik zeker dat er een wereld voor je open gaat. De wereld van het Verbindend Zakendoen.

Ik nodig je van harte uit te reageren!

 

Comment Section

2 reacties op “Verkopen zonder te verkopen…bestaat dat echt?


Door Jeannette op 13 maart 2016

Punt 1. Zo simpel en doeltreffend, dat ik daar gewoon niet aan gedacht heb. Vrijdag beurs! Daarna inplannen: Bellen. En met jouw vraag: “Hoe kan ik je helpen?” Heel eenvoudig.


Door Jacqueline Moleman op 3 juni 2017

Hoi Jeannette, ik houd het graag simpel. En ja, Verbindend Zakendoen is niet alleen simpel maar ook leuk! Hoe ging je opvolging?

Plaats een reactie


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Jacqueline Moleman
Wie ben jij? Wat maakt jou uniek in je vak? Daar ben ik benieuwd naar. Mijn eigen pad verliep niet over rozen, maar heeft me wel veel geleerd. Dat geef ik graag aan je door. In de verbinding. Op - zoals mijn klanten zeggen - eigen wijze: soms confronterend, altijd praktisch en effectief. Met mijn belofte dat je er vele keren meer mee verdient, dan het bedrag dat je in jezelf investeert. Kijk je het aan of ga je het aan?